Barngrupperna

Vi har två barngrupper på förskolan, jordgubben för de äldre och smultronet för de lite yngre barnen. Ute är vi alla tillsammans, både på gården och i omgivande skog och mark.

Skogen är nära inpå knuten och viktig för våra barn. Att få hålla en vän i handen eller känna att man kan gå själv över stock och sten ger trygghet och utvecklar barnens balans och grovmotorik.

Det är med stor spänning vi tillsammans upplever kosläpp hos en av våra närmsta grannar.

Vem kan motstå en vattenpöl- ingen!

Barnen kläs för rådande väderförhållanden, bra regnkläder rekommenderas. Vattenlek gör vi i skogen, på gården och inomhus, mer eller mindre organiserat.

Se upp i backen!

Under vintern åks det pulka, en liten skridskoplan spolas upp och skidor åks flitigt. Vi njuter av de aktiviteter vintern har att erbjuda.

Förskolan har både skridskor och skidor till barnen.

Äta ute gör vi när vädret tillåter. Maten lagas från grunden på förskolan av vår egen kock.